NAV online számlázás regisztráció menete

Tisztelt Ügyfeleink!

Az alábbi leírással kívánjuk segíteni a regisztrációt a NAV felületén az online számlázáshoz:

1. lépés

https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start oldal megnyitása

2. lépés

Adatvédelmi tájékoztató bepipálása, majd az "ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ" gomb megnyomása.

3. lépés

Saját adóazonosító jelünk megadása és ELLENŐRZÉS.

Ha jól adtuk meg, akkor megjelenik a nevünk és meg kell adnunk egy saját felhasználói azonosítót. Ezt az ellenőrzés gombbal le kell ellenőrizni, hogy van-e már ilyen néven valaki regisztrálva. 

4. lépés

Regisztrálandó szervezet típusának, valamint az adószámának (első 8 karakter) megadása.

5. lépés

Személyes, elsődleges felhasználói-, valamint céges adatok megadása értelem szerűen. Az adatok fele már ki van töltve az előző beazonosítások alapján.

6. lépés

Ha mindent megfelelően kitöltöttünk, akkor a regisztráció első fele már kész is van.

A rendszer átdob egy bejelentkező oldalra, ahol meg kell adnunk az előbb regisztrált felhasználó nevet és jelszót.

7. lépés

Bejelentkezés után látjuk a regisztrált cégünk adatait. Itt a narancs színű adószámra kell kattintani.

8. lépés

Felhasználók menüpont és "Új felhasználó" zöld gomb.

9. lépés

Technikai felhasználó hozzáadása gomb.

Itt meg kell adni egy jelszót kétszer. Ezt a jelszót kell majd a programban megadni a beállításoknál a küldéshez.

Be kell pipálni alul a "számlák kezelése" és a "számlák lekérdezése" lehetőséget is.

Majd "Mentés".

10. lépés

Itt kapunk egy generált felhasználónevet, de még 2 kulcsra is szükségünk van, ezért meg kell nyomni a "Kulcsgenerálás" gombot!

Ha sikerült, akkor ákombákomok jelennek meg az "XML aláírókulcs" és az "XML cserekulcs" alatt.

Ez a 4 adatot kell az e-Iroda és az IMS rendszerben is megadni:

  • technikai felhasználó neve (generált név, nem a saját)
  • technikai felhasználó jelszava (9. lépésben megadott)
  • XML aláírókulcs
  • XML cserekulcs

Gratulálunk a sikeres regisztrációhoz! :)